Hvordan går vi frem i en kursproduksjon?

Er du nysgjerrig på prosessen fra dere tar kontakt til ferdig produsert kurs? 

Først må vi forstå målgruppen. Hva trenger de? Hva er utfordringen? Er det motstand eller er de sultne på å lære? Sammen med kunden lager vi konkrete læringsmål, både kunnskaps, ferdighets- og holdningsmål og vi forstår hva som er hensikten med opplæringen. 

Basert på hva som gir god læring lager våre erfarne pedagoger et løsningsforslag som inkluderer en rekke virkemidler. Det kan være ulike interaktive oppgaver, animasjoner, podcaster eller ulike typer film som fiksjonsfilm, interaktiv video eller intervjuer som vil trigge målgruppen. Det kan jo være stor variasjon i målgruppen når det gjelder språk, kultur, IT-kompetanse og lignende. så dette må vi også ta hensyn til for å sikre at alle får et godt læringsutbytte.  

I workshops ledet av prosessleder dukker vi ned i fagstoffet. Vi har gode metoder for raskt å sette oss inn i nye fagområder og forstå hvor skoen trykker. I tillegg må vi avdekke hvordan innholdet treffer praksis. Jo mer vi lykkes med å knytte kurset til praksis, jo mer vil opplæring faktisk bidra til endring på arbeidsplassen. Voksne er ofte mer opptatt av relevans og nytteverdi for å gi tommel opp for kurs de gjennomfører.  

Så følger manusfase, produksjonsfase og testing, både av tekst, virkemidler og ikke minst teknisk funksjonalitet. Kunden er tett involvert i alle fasene og fremdriftsplanen forteller når dere skal plotte inn møter og frister i kalenderen.  Vi kan kjøre pilot, teste på en liten del av målgruppen eller imøtekomme andre ønsker dere har.

Ta kontakt – vi står klare til å bidra i ditt neste opplæringstiltak.